Dijital Pazarlama Sektöründe Raporlama

Dijital Pazarlama Sektöründe Raporlama

Dijital Pazarlama Sektöründe Raporlama

Dijital pazarlama sektörü gerçekten uçsuz bucaksız bir sektör. Dijital pazarlama sektöründe yer bulabilmek için birbirinden farklı birçok konuda bilgi sahibi olmanız gerekiyor. Bu bilgiler arasında internet sitelerine yönelik raporları analiz etmeyi bilmekte yer alıyor.

İnternet sitenize gelen ziyaretçiler hangi kanallar üzerinden gelmiş, sitenizde ne kadar vakit geçirmiş, hangi yol haritalarını kullanarak hangi sayfalarda gezinmiş ve hangi ürünü ne zaman almaya karar vermiş şeklinde raporları inceleyerek yorumları yapabilmesi dijital pazarlama sektöründe internet sitelerine yönelik raporları analiz etmeyi önemli kılıyor.

Peki dijital pazarlama sektöründe yer edinip başarılı olabilmek adına internet sitelerine yönelik raporları analiz etmeyi öğrenmek için ne gerekiyor?

 

1. Hangi içerikler daha fazla trafik sağlıyor?

Ürettiğiniz içerikler, makaleler, yazılar inbound pazarlama adına büyük önem taşıyor. Yani müşterilerinizin size ulaşabilmesi adına en büyük kapı olarak görülüyor. Bundan dolayı internet sitenize ziyaretçi çekmenizi sağlayan içerik türlerinin belirlenmesi dijital pazarlama sektöründe raporlama adına çok büyük önem arz ediyor. Sitenize gelecek ziyaretçiler dijital pazarlama sektöründe sizi başarıya ulaştıracak en önemli noktalar arasında yer alır.

 

  1. Hangi Pazarlama Alanları Daha Fazla Müşteri Çekiyor?

 

Hangi tarz yayımladığınız içeriklerin internet sitenize daha fazla ziyaretçi çektiğini belirlemek siz dijital pazarlama sektöründe çalışanlar için ilk önemli adımdır. Bir diğer internet sitenize ziyaretçi çekme yöntemi ise sosyal medya ve e-mail kullanarak ziyaretçi çekmek. İki kanalda dijital pazarlama sektörü için altın silahlar arasında yer alıyor. İki sektörü içinde ilk başlarda belli bir yatırım yaparak hangi sektörden daha iyi dönütler aldığınıza bakın. Ama ilk adım olarak hem mail hem de sosyal medya sektörünün ikisine de yatırım yaparak gider gelir tablosunu kesinlikle çıkarın.

 

  1. İnternet Sitenizin En Etkili Sayfasını Bulun

 

İnternet sitenizin analizlerini incelerken dikkat etmeniz gereken diğer bir nokta ise en etkili ve zayıf sayfalarınızın bulunması. İnternet sitenizde bulunan kullanıcıların hareketlerini analiz ederek hangi sayfadan sonra ürün alımı arttığını veya hangi sayfadan sonra sitenizden çıkış yapıldığını tespit etmelisiniz. İnternet sitenize yönelik olarak bu erken çıkılan veya ürün satmanıza engel olan sayfalara yönelik çalışmalarınızı arttırarak gerekirse bu sayfalarınızı sıfırdan tekrar düzenlemeniz gerekmektedir. Yine analizleri kullanarak bu sayfalarınıza ne gibi optimizasyonlar yapmanız gerektiğini de görebilirsiniz. Mesela sayfa açılış hızı düşüktür ve bu bilgi doğrultusunda yükseltirsiniz gibi.

 

  • Yazıyı Beğendin mi?  1
Hüseyin ONUR

Merhaba ben Hüseyin kişisel blogumda seo , e ticaret ,dijital pazarlama gibi konularda bilgilerimi paylaşıyorum.

Benzer Yazılar

Bu yazı yoruma kapanmıştır, anlayışınız için teşekkür ederiz.