Dijital Pazarlama Uzmanı

Dijital Pazarlama Uzmanı

Dijital Pazarlama Uzmanlığı

 

Günümüzde dijital dünya insan hayatında farklı bir etki oluşturmaktadır. Tüketici olarak insan alışkanlıklarında büyük değişimlerin meydana gelmesi, bilgi ve kaynak ulaşımı esnasında süre kaybının azalması, alternatif birçok seçeneğin yer alması, barışık bir teknolojik yapı ile internet hayatının yaygınlaşması halinde etkilerde değişim meydana gelmektedir. Bu derece hızlı bir değişim meydana gelmesi sonucunda hızlı ve radikal olunan günümüz koşullarında ise dijital pazarlama uzmanlığı konusunda ihtiyaç söz konusu olmaktadır. Dijital pazarlama alanında oluşabilecek iş fırsatları ise gün geçtikçe artmaktadır. Bu sektör alanında duayen olan kişiler ise bu alanda büyük bütçe ayrılabileceğini söylemektedir.

 

Dijital Pazarlama Uzmanı Kimdir

 

Marka adına hedef Pazar ve kitle tespiti sağlayarak markanın ünlenmesine karşılık çalışma yürütmekte olan ve iletişimin güçlenmesini sağlayarak etkileşim yaratmakta olan proje kurgusu yapan ekip üyelerine verilen isimdir. E mail pazarlama, mobil pazarlama gibi konulara oldukça hakim olmaktadır. Marka büyümesinin ve imajın güçlenmesinin sağlanması adına pazarlama kampanyaları düzenlemekte ve dijital pazara sunmaktadır. Dijital dünyada meydana gelen yenilikler ile birlikte kendisini de sürekli olarak geliştirmeye ihtiyaç duymaktadır. Dijital pazarlama hayatına atılacak olan kişi ise kendisini sürekli olarak geliştirmek zorundadır. Markanın kurumsal hesaplarında sürdürebilir bağlılık ortamını sağlamak için kendi topluluğunu oluşturmaktadır.

 

Nasıl Dijital Pazarlama Uzmanı Olunur?

 

Herhangi bir pazarlama profesyoneli ile aynı hedef doğrultusunda çalışan dijital pazarlama uzmanları markanın bilinir hale gelmesini sağlamak ve mevcut olan hizmet ya da ürünü pazarlama adına hız kazandırmak için çalışmalarını yürütür. Eğer pazarlama alanında tecrübe sahibi biri iseniz bu aynı zamanda sizlere dijital pazarlama alanında da fayda sağlayacaktır. Ancak geleneksel kanalları değildi teknoloji tabanlı platformları gerçekleştirmek gerekecektir. Teknolojiyle daima barışık olunmalı ve gelişim sağlanmalıdır. Dijital pazarlama uzmanlığı konusunda başarıya giden yolun temel şartları bunlardır. İş planlarını başarılı olarak faaliyete geçiren dijital uzmanlar daima potansiyel müşterinin nabzını yoklamaktadır. Daima değişim gösteren taleplerin analizi yapılarak online olarak pazarlama stratejilerinde gelişme sağlanır. Fakat bu sanıldığı kadar kolay bir durum değildir. Geliştirilecek olan stratejilerin hem ürüne ve hem de hizmete uygulanması şarttır. Birtakım promosyon ve mail kampanyaları, internet üzerinde hedef kitleye ulaşım sağlanması gibi zorlu bir iş yükü bulunmaktadır. Bu nedenle daima zamana karşı yarışılarak marka avantajı sağlayan stratejiler geliştirebilmesi ile birlikte bu alanda yetkin ve süre yönetimini iyi yapabilecek bir pazarlama uzmanı gerekmektedir.

 

Dijital Pazarlama Uzmanından Beklenen Özellikler

 

  • Temel pazarlama bilgisinin yüksek düzeyde olması,
  • Dijital pazarlamadaki sosyal medya, mail kampanyaları, içerik yönetimi gibi ana konulara hakim olunması
  • Yabancı kaynakların takip edilebilmesi için yüksek seviyede yabancı dilin olması
  • Microsoft Office programlarına ileri derecede hakim olunması
  • Pazarlama stratejisi oluşturma yeteneğine sahip olabilmesi
  • Yapılan güncelleme ve algoritmaları sürekli olarak takip etmesi
  • Sunum becerisinin yüksek olması
  • Çözüm üretebilen, etkin zaman kullanabilen, sonuç odaklı ve ekip çalışmasına yatkın olan özellikleri barındırması

Dijital pazarlamacı dijital ajans veya şirketlerin pazarlama departmanlarında görev almaktadır. Temel prensiplere hakim olan dijital pazarlama uzmanı kendi girişimlerini kurarak proje bazlı olarak çalışma faaliyetinde bulunabilir. Eğer sizlerde dijital pazarlama hususunda kariyer yapmak istemekte iseniz bu konuyu yakın takibe alarak sürekli olarak kendinizi geliştirmeye çalışmalısınız. Eğitim programı olarak sizlere tam hizmet sağlayan kapsamlı pazarlama eğitimi sayesinde kendinizi geliştirebilirsiniz. Eğitim programı almak için internetten detaylı bir şekilde araştırma yapmanız ve bilgi almanız yeterli olacaktır.

 

Dijital Pazarlama Alanları

Search Engine Optimization( Arama Motoru Optimizasyonu)

Kuralları ve yöntemleri sürekli olarak değişim halinde olan bir iş olduğundan dolayı Seo uzmanlarının arama motoru güncellemeleri sürekli olarak takip etmesi gerekmektedir. Arama motoru içeriğinin kalitesinde artış sağlamak adına güncelleme yapılmaktadır. Seo’nun zorluğu bu nedendir. Bu işi yapabilmek için kod bilgisi ve basit oranda html bilinmesi gerekir. Analitik zeka, yazılım ve tasarım bilgisine sahip olmak işleri sizler adına daha kolay kılacaktır.

 

Search Engine Marketing( Arama Motoru Pazarlaması)

 

İşin içerisinde Google Adword bulunmaktadır. Dijital pazarlamadaki en büyük silah olarak değerlendirilebilir. Firma dönüşümü en çok olarak Google’dan aldığından ötürü mükemmel bir sistemdir. Halk adıyla ise adı paralı reklamdır. Arama yapıldığı zamanda ilk 3 sonuç veya yan tarafta çıkan sonuçlar Google Adwords’a ait olan reklamlardır. Herkes adwords hesabından reklam verebilir fakat bu işin performans adına da önemi bulunduğundan adwords uzmanı olmak gerekmektedir.

 

E-mail Marketing ve affiliate marketing

 

Doğru zaman ve içerikle kullanıcıya gönderilmesi gereken kişisel mailler çok fayda sağlamaktadır. Ancak hata yapılması halinde bir erkeğe bayan iç çamaşırı maili bile gidebilir. Dikkatli olmak gerekmektedir. Sizi eğer bir reklam veren olarak değerlendirecek olursak başka bir sitede reklam yayınlanacağı zaman siteye firma aracılığı ile ulaşmakta iseniz burada affiliate olmuş demektir.

 

Dijital Pazarlama Uzmanı Ne Kadar Maaş Alır

 

Bu sorunun cevabı hakkında internet üzerinde net bir şey görülmese bile sizlere aşağı yukarı bir maaş olarak şunları söyleyebiliriz.

İşe yeni başlayan birisi olarak aylık 1500-2000 Tl

1 ve 3 yıl arasında tecrübe sahibi olan aylık 2000-3000 Tl arası

3 yıl ve daha fazla tecrübe sahibi olanlar ise 3000 Tl ve daha yüksek miktarlarda maaş alabilmektedir.

Günde ortalama 5-6 saat süreyle kendinizi geliştirirseniz 6 aylık bir süreçte tecrübe sahibi olabilirsiniz. Analitik bir zekaya sahip iseniz ve kendinize özgüveniniz yüksek ise bu işe atılmak adına bir an önce faaliyete geçmenizde fayda olacaktır. Tabi bu iş için sayısal yeteneğinizin de fazla olması gerekir.

 

 

  • Yazıyı Beğendin mi?  
Önceki Yazı
Hüseyin ONUR

Merhaba ben Hüseyin kişisel blogumda seo , e ticaret ,dijital pazarlama gibi konularda bilgilerimi paylaşıyorum.

Benzer Yazılar

Bu yazı yoruma kapanmıştır, anlayışınız için teşekkür ederiz.