E-ticaret de Alım Gücünü Yükseltecek 4 Strateji

E-ticaret de Alım Gücünü Yükseltecek 4 Strateji

E-ticaret de Alım Gücünü Yükseltecek 4 Strateji

E-ticaret sitelerinin akıl oyunları hiç fark ettirmeden sizlere ürün aldırtıyor. Duygularınızı kullanan E-ticaret yöneticilerin birbirinden farklı stratejilerini sizlerde kullanarak ziyaretçilerinize ürün satın aldırabilirsiniz.

1- Aciliyet; Hemen alın – Son bir adet kaldı. Sınırlı sayıda ürün tarzında aciliyet uyandıran ve ürünlerin sınırlı sayıda olduğu belirtilen ürünlerin daha fazla satıldığı gözlemlendi. Aynı zamanda uyarıcı renk olarak adlandırılan kırmızı renk tonunu da bu strateji ile kullamanız daha fazla satış sağlayabilir. Özellikle stok bildirimi yapmanız bu konu da gözle görülecek derece de satış etkisi gösterebilir.

İkinci strateji ise potansiyel müşteriyi hızlı karar verdirtme. Müşteri sayfanızı ziyaret etti ve bir ürünü beğendi. Onu sepete attı veya onu ayrı bir sekme de tutuyor. Bu durum da müşteri yüksek ihtimalle bu ürünü alsam mı? Veya almasam mı? Diye düşünüyor. Bu durum da müşteriye kısıtlı zaman tanıyarak olayı acillendirebilir ve karar verme mekanizmasını daha hızlı olmasını sağlarsınız. Peki, nasıl mı? Örneğin bir ürün 200 Türk lirası ve siz ona %50 indirim yaparak 100 TL olarak fiyat tanımladınız. İndirim olduğunu sayfa da belirttiniz ve alt kısıma geri sayım koydunuz. Geri sayımın bitmesi ile ürünün fiyatının tekrardan 200 TL olacağını düşünen Potansiyel müşteri hemen ürünü satın almak isteyecektir. Bu taktik de E-ticaret sitelerinde sıklıkla kullanılmaktadır.

Sıra geldi en büyük stratejiye Bugün sipariş et Cumartesi kapına gelsin! Potansiyel müşterilerinin yaklaşık %6’ sı yavaş kargo şikayetinden – %44 ü ise Yüksek kargo maliyetlerinden olmak üzere %50 potansiyel müşteri sırf kargo sorunsalından sayfayı terk etmektedir. Bu durum da güne özel en uygun kargo fiyatını ve en hızlı kargoyu verdiğinizi potansiyel müşteriye göstermelisiniz. Yapmış olduğunuz bu strateji sayfanızdan çıkan %50 Potansiyel müşteriyi tekrardan size kazandıracaktır.

Strateji 4 – Müşteriye kar ettiğini düşündür! Popüler E-ticaret siteleri indirim belirttiklerinde kişinin o üründen ne kadar kar etitğini kazanç niteliğinde ekrana yansıtmaktadır. Bu eylem de kişiyi hemen satın almaya tetikleyebilir .

Sizlerde sayfanızı ziyaret eden potansiyel müşterinize sattığınız ürünün ona zarar ettirmiyeceğini düşündürerek – Ücretsiz iade garanti tarzında kampanyalar yapıp risk almaktan kaçındırırsanız alım etkileşimi sağlayabilirsiniz.

 

  • Yazıyı Beğendin mi?  2
Hüseyin ONUR

Merhaba ben Hüseyin kişisel blogumda seo , e ticaret ,dijital pazarlama gibi konularda bilgilerimi paylaşıyorum.

Benzer Yazılar

Yapına Yorumlar (3)

  • Oğuzhan Kuru diyor ki

    Bu işin satma potansiyeli zaten budur. tamamen insanları güdüsel olarak etkileyerek onları harekete geçirecek adımları attırıyorlar ve bu onları bu pazarda kalıcı yapıyor. alım gücünü yükseltecek en iyi stratejileri sıralamışsınız zaten dediklerinizde çok haklısınız.

  • Oğuzhan Kuru diyor ki

    Bu işin satma potansiyeli zaten budur. tamamen insanları güdüsel olarak etkileyerek onları harekete geçirecek adımları attırıyorlar ve bu onları bu pazarda kalıcı yapıyor. alım gücünü yükseltecek en iyi stratejileri sıralamışsınız zaten dediklerinizde çok haklısınız

  • Emre Tok diyor ki

    Amazon gibi devlerin bile küçük kalmaya başladığı e-ticaret sektörü geleceğin sektörü gibi duruyor. Bu sıralar e-ticarete girmek mantıklı olabilir o anlamda iyi bir yazı olmuş