Google Sesli Aramalar

Google Sesli Aramalar

Teknolojinin ivmeli gelişimi dolayısıyla dijital dünyanın insan yaşantısına getirdiği birçok yeni kavramdan ve faaliyet alanından bahsetmek mümkün. Genellikle birbiriyle ilintili olarak ortaya çıkan bu kavram ikililerinden bir tanesi de, özellikle son dönemde moda haline gelen sesli arama-seo ikilisi oldu. Bu iki kavram arasındaki ilişkiyi incelemeden önce sesli aramadan genel ifadelerle bahsetmek konunun anlaşılırlığı açısından faydalı olacaktır.

Sesli Arama Hakkında Genel İfadeler

Google, Apple, Microsoft ve Amazon gibi küresel çapta popülerlik sağlamış platformların sesli arama kullanmasının ilk aşamada en büyük nedeni; kullanıcılarına diğer bir deyişle müşterilerine, daha hızlı hizmet sunmak ve bilgi akışı sağlamaktır.

2008-2010 yılları arasında kaba bir tabirle amatör düzeyde başlayan sesli arama faaliyetleri, geçen yıllar boyunca dijital dünyanın diğer öğelerinde olduğu gibi büyük bir gelişim kaydetti ve yaygınlaştı. Yapılan araştırmalar neticesinde elde edilen veriler de bu durumu kanıtlar nitelikte. Bu çalışmalar arasında en çok dikkat çekeni: 2013 yılında sesli arama kullanan bireylerin sayısı % 30 iken, 2017 yılında bu oranın % 70’ e çıkmasıdır.

Sesli Aramalar İle SEO İlişkisi

Sesli aramaların doğrudan sonuç odaklı olduğu, bu nedenle de kullanıcının aradığı sözcüklerin sayısının bir hayli fazla olduğunu belirtmek bu aşamada kilit noktayı oluşturacaktır. Kullanıcıların sesli aramaya bakışı göz önünde bulundurulduğunda internet sitelerinin SEO olanlarıyla uğraşan bireylerin de bakış açılarını değiştirmesi zorunlu bir hal alır.

SEO faaliyetleri uğraşan ve sitesini arama motorlarında üst sıralara taşımayı hedefleyen bireylerin öncelikli olarak atması gereken ilk adım sayfasını mobil cihazlarda kullanım için düzenlemesidir. Bu durumun sebebi ise; platformların sesli arama özellikleri mobil cihazlarda daha sık kullanılmasıdır.

Sitesini mobil cihazlarla uyumlu hale getiren bireyler ikinci adım için, internet sitelerine “Sıkça Sorulan Sorular” bölümü eklemeli ya da var olan bölümü güncellemelidir. Burada dikkat edilmesi gereken nokta; sorulara verilen yanıtların uzun olmamasıdır. Uzun ve karmaşık ifadelerin arama motorlarının algoritmaları ve kullanıcılar tarafından fark edilmeleri zor olacaktır.

Tüm bu faktörler göz önünde bulundurulduğunda sesli aramaların SEO faaliyetlerinden ufak da olsa önemli değişiklikler yapacağı açıkça göze çarpar. Nitekim 21. yy’ ın bilgi ve teknoloji çağı olduğu göz önünde bulundurulursa, insanlara doğru ve güvenilir bilgiyi en hızlı yoldan ulaştıran platformların popülerliğini önemli ölçüde arttıracağını söylemek yanlış bir ifade olmayacaktır.

  • Yazıyı Beğendin mi?  79
Hüseyin ONUR

Merhaba ben Hüseyin kişisel blogumda seo , e ticaret ,dijital pazarlama gibi konularda bilgilerimi paylaşıyorum.

Benzer Yazılar

Bu yazıya henüz yorum yapılmamıştır, ilk yorumu yapmak için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*
*