Gözden Kaçırmamanız Gereken 7 Sosyal Medya Pazarlama Taktiği

Gözden Kaçırmamanız Gereken 7 Sosyal Medya Pazarlama Taktiği
  1. Gözden Kaçırmamanız Gereken 7 Sosyal Medya Pazarlama Taktiği

 

Şirketler, dijital pazarlama alanında sosyal medyanın gücünü halen anlamış değiller. Dijital pazarlamada yükselmek isteyen tüm şirketleri sosyal medyanın gücünü göz önünde bulundurması gereklidir. Fakat sosyal medya, şirketler tarafından sadece takipçi sayısına göre değerlendiriliyor. Halbuki, sosyal medya üzerinden tüketicilerle birebir temasa geçerek, çağın ihtiyaçlarını, modalarını, trendlerini bizzat tüketicilerin gözüyle görebilirler. Bu anlamda etkili bir sosyal medya pazarlaması için 7 tane taktiği sizin için derledim.

  • Chatbot’lardan Yararlanın

Chatbot, herhangi bir insan yardımına ihtiyaç olmadan, müşterilerle iletişime geçen ve çözüm üreten bir iletişim aracıdır. Chatbot’lar sayesinde tüketicilerle çok basit ve hızlı bir şekilde iletişim kurabilirsiniz. Müşteri deneyimlerini ölçebilir ona göre hareket edebilirsiniz. Chatbot sayesinde sosyal medya ile ilgili stratejinizi hayata geçirmeniz daha kolaydır. Ayrıca hiçbir kodlama bilgisine sahip olmadan bu aracı kullanabilirsiniz.

  • Müşterilerinize Özel Deneyimler Hazırlayın

Chatbot kullanarak müşterlerinizin problemlerine en hızlı şekilde cevap üretebileceğiniz gibi aynı zamanda bu aracı müşteri deneyimine uygun olarak hazırlayarak müşteri memnuniyetini arttırabilirsiniz. Bu anlamda internette yaptığınız sayfaları, sitenizin açılış sayfası yerine bu sohbet sayfasına yönlendirin. Böylece açılan sayfada müşterinize özel bir deneyim sunun.

  • Etkili Bir Ürün Pazarlama Stratejisi Oluşturun

Dijital pazarlama stratejisi açısından içerik pazarlaması her zaman önemli bir etkendir. Fakat birçok firme kaliteli içerik pazarlama stratejisi oluşturmaktan oldukça uzak, pazarlama stratejisine uymamaktadır. Bu anlamda içeriklerinize bir pazarlama stratejisi oluşturmanız gereklidir. Özellikle içeriklerin Seo uyumuna dikkat ederek, doğru bir pazarlama stratejisi takip etmeniz gereklidir.

  • Kitleniz İçin Bir Topluluk Oluşturun

Müşteri çevrenizle iletişime geçerken, bir robot olmadığını kanıtlamak için markanızı biraz daha mizah katarak tanıtın. Böylece tüketicilerin kafasında markanızı yer edebilirsiniz. Bu anlamda kitlenizi diri tutmak istiyorsanız, sosyal medyayı doğru bir şekilde kullanmanız gereklidir. Sosyal medyayı adı üstünde sosyal olarak kullanmalısınız. Özellikle aynı paylaşımları sık bir şekilde yapmak, müşteri çevrenizi kaçırmanıza sebep olacaktır. Bu nedenle daha çok mizahı da ekleyerek marka tanıtımınızı yapmanız da fayda vardır.

  • Sosyal Medya Hesaplarınızı Belirli İçerik Stratejisiyle Yönetin

Kullandığınız sosyal medya hesaplarında, hangi içerik için pazarlama yapacaksanız, ona uygun bir içerik stratejisi oluşturun. Özellikle sosyal medya gibi bir yerden potansiyel müşteri çekebilmeniz için ürünlerinizi iyi görsel ve videolarla tanıtmalısınız.

  • Markanızı Savunsunlar

Dijital pazarlama açısından her ne kadar yeni müşteri edinmek önemli olsa da elinizdeki müşteri kitlesini de tutmak bir o kadar önemlidir. Bu anlamda kendinize marka savunucuları oluşturun. En az sizin kadar markanızı benimseyen çalışanlar ya da müşteriler edinin. Hatta bir marka savunucuları çizelgesi bile hazırlayabilirsiniz.

  • Hedef Kitleye Uygun Profil Oluşturun

Sosyal medyayı ucu bucağı olmayan bir Pazar alanı gibi düşünebilirsiniz. Siz de bu pazarda dükkan açan pazarcısınız. Hal böyle olunca ilk olarak ne satacağınıza karar vermelisiniz. Ardından satacağınız ürüne yönelik bir profil oluşturmalısınız. Ne satmak istiyorsanız ona göre takipçi toplamalı, ona göre içerik paylaşmalısınız.

 

 

  • Yazıyı Beğendin mi?  
Hüseyin ONUR

Merhaba ben Hüseyin kişisel blogumda seo , e ticaret ,dijital pazarlama gibi konularda bilgilerimi paylaşıyorum.

Benzer Yazılar

Bu yazı yoruma kapanmıştır, anlayışınız için teşekkür ederiz.