2017 Dijital Pazarının %84’Ü Tarafından Yapılan Reklam Türü: İNFLUENCER MARKETİNG

2017 Dijital Pazarının %84’Ü Tarafından Yapılan Reklam Türü: İNFLUENCER MARKETİNG

Reklam Türü: İNFLUENCER MARKETİNG

 

İnfluencer Marketing yeni nesil reklamcılık sektörü olarak önümüze çıkmakta olup bir çok çalışma yapılmıştır bu konuda. Eğer sizlerin reklam çalışması fikri var ve kısa zamanda geniş kitlelere ulaşmak gibi bir gayeniz var ise bu yol tam size göre. Bu konuda uzman kadroları ve geçmiş tecrübesi olan CCMedia ile çalışmak sizleri bir adım öne taşıyacaktır.

Sosyal medya – Dijital pazarlama ilişkisinin en önemli reklam türlerinden birisi Influencer marketingdir. Influender marketing Nedir? Sosyal medya mecralarında ağızdan ağıza dolanan etkili reklamlara fenomenlerin yapmış olduğu reklamlara bu ad verilir.

Diğer bir soru ise Influender marketing yönteminin diğer reklam türlerine oranla etkisi nedir? Neden söz konusu reklamlama türünü kullanmalıyız? Dijital pazarlama uzmanları Sosyal medya üzerinde potansiyel müşteriye çok daha hızlı ulaşabileceğinizi ön görüyor. Reklamlarınız Facebook – İnstagram sponsorlu reklamlar – Ünlü internet fenomenlere reklam verilmesi birer Influencer marketing örneğidir. Ayrıca yapılanm analizlere göre varsayılan web reklamlarının artık yavaş yavaş yok olduğunu ve yerini Influencer marketing e bıraktığını analizlere açıkca görebiliriz. Yayınlanan analizlere göre 2017 dijital pazarlamacılarının yüzde 84’ü en az bir kere İnfluencer marketing sistemini kullandı.

İNFLUENCER MARKETİNG YÖNTEMİNİN MARKAYA KAZANDIRDIĞI OLUMLU

ETKİLER

Facebook, İnstagram, Twitter ve Youtube fenomenlerinin en az bir tanesini takip ediyorsunuzdur.Milyonlarca kişinin takip ettiği bu fenomenlerin yapmış olduğu reklam (İnfluencer marketing) almış olduğunuz ücretli sosyal medya reklamlarından tasarruf ederek daha az ücret ile daha fazla müşteriye hitap edebilirsiniz.

Aynı zamanda ünlü kişilerin markanızın paylaşması sizin markanızı kalite olarak gösterebilir. Bu konu da en önemli üç faktör; bağlam, erişim ve işlevselliktir. Reklam anlaşmasından önce popüler sosyal medya sayfasında paylaşılacak video/fotoğrafın potansiyel müşteriyi hemen çekmesini sağlayamalı – bağlam kurmalı. Potansiyel müşteriye tek video / fotoğraf ile erişebildiğiniz bir reklam hazırlaması yaptınız bundan sonra sıra erişim faktöründe. Anlaştığınız fenomen’in paylaşım başına erişim sayısı kaç?, kişinin potansiyel müşterinize yakınlık oranında erişim ne kadar olabilir? Gibi hesaplamaları önceden yapmalısınız. İnfluencer marketing yönteminde ne kadar analiz ederseniz masrafı o kadar düşürerek müşteriye daha hızlı erişim sağlarsınız. Potansiyel müşteriye erişim sağladıktan sonra üçüncü ve son faktör ise işlevsellik oluyor. Bu faktörde müşteri video/fotoğrafınızı görüyor ve kendinize uygun bir hizmeti verdiğini düşünürse sizinle hemen iletişime geçiyor.

Belirttiğimiz gibi İnfluencer marketing’ de en önemli unsur iyi analizdir. Eğer sosyal medya hesaplarını çok iyi analiz ederseniz ve P. müşterinize kendinizi en iyi nasıl anlatabilirim? Sorusunun cevabına uygun bir video/fotoğraf hazırlaması yaparsanız bundan sonra tek yapmanız gereken sonuçları izlemek olacaktır.

  • Yazıyı Beğendin mi?  
Hüseyin ONUR

Merhaba ben Hüseyin kişisel blogumda seo , e ticaret ,dijital pazarlama gibi konularda bilgilerimi paylaşıyorum.

Benzer Yazılar

Yapına Yorumlar (5)

  • Gürhan Ayvaz diyor ki

    insanlar diğer insanların paylaştığını dikkate alır. influencer marketing aslında çok etkili bir reklam şeklidir. diğer reklam yöntemlerine göre %90 daha etkili bir yöntem olduğunu bütün kullanan herkes bil

  • Adnan Tekgül diyor ki

    Sosyal medya pazarlaması çok önemli son dönemlerde özellikle fenomenlerla çalışmak cidden etkili oluyor bunlara değinmiş olmanız önemli

  • recep tutkal diyor ki

    bu yazı gayet açıklayıcı fakat aklına yatmayanlar için bir yorum yapmak istiyorum. insanlar internette kendine yakın olan popüler insanları takip ederler sizde o insanlar ile reklam verirseniz doğru kitleye ulaşabilirsiniz.

  • Gürhan Ayvaz diyor ki

    insanlar diğer insanların paylaştığını dikkate alır. influencer marketing aslında çok etkili bir reklam şeklidir. diğer reklam yöntemlerine göre %90 daha etkili bir yöntem olduğunu bütün kullanan herkes bilir.

  • recep tutkal diyor ki

    bu yazı gayet açıklayıcı fakat aklına yatmayanlar için bir yorum yapmak istiyorum. insanlar internette kendine yakın olan popüler insanları takip ederler sizde o insanlar ile reklam verirseniz doğru kitleye ulaşabilirsiniz