OTURUM SÜRESİ SEO AÇISINDAN GERÇEKTEN ÖNEMLİ Mİ?

OTURUM SÜRESİ SEO AÇISINDAN GERÇEKTEN ÖNEMLİ Mİ?

2017 yılında SEO kategorisinde en çok cevabı merak edilen sorulardan biri bu sorudur. Özellikle makine öğrenimi alanını kafaya takmış olan birçok uzman bu alanda çeşitli teoriler ortaya koydu. Bu teoriler içinden en çok dikkat çekici olan ise RankBrain ve Google’ın temel algoritması dahilinde yer almakta olan diğer makine öğrenimi elementlerinin yüksek kullanıcı etkileşimi sağlayan sayfaları ödüllendirmeye meyilli şekilde çalışmasıdır.

En kolay biçimiyle Google’ın varmak istediği kullanıcılara eşsiz bir deneyim sunuyor. Alışılmışın ötesinde kullanıcı etkileşimleri bunların başında geliyor. Organik arama tıklanma oranları, oturum süreleri, hemen çıkma oranları ve dönüşüm oranı gibi oranlar Google’ın hedefinde ve bu konuda geniş çaplı araştırmalar yapılıyor. Google bu değerlerin beklenenden yüksek olduğu içeriklere sahip olan siteleri organik arama sıralamasında ödüllendirmek istiyor. İnternet dünyası kurulduğu tarihten bu güne bilindiği gibi kullanıcı etkileşiminin yüksek olması aynı anda daha iyi arama sonuçları anlamına geliyor. Bu sebeple makine öğrenimi elementlerini Google’ın benzersizlik detektörü olarak görmek gerekir.

Makine Öğrenimi ve Tıklanma Oranı:

Dünyada bulunan pek çok SEO uzmanı ve bu sektörde lider olan kişiler Google’ın RankBrain algoritmasını iş üstünde iken takip etmenin zorluğundan söz ediyor. Bu biraz anlamsız olarak algılanabilir çünkü SEO denemeleri için ve bu denemeleri en ideal biçimde yorumlamak için aslında neler olur bittiğini anlamak yeterli bir aşamadır. Bu sebeple işini bilen uzman kişiler geçmişte sürekli biçimde tıklanma oranlarına yönelik denemeler yaptılar. Bu denemeler sayesinde makine öğrenimi elementlerine ait herhangi nin kanıt veya bir veri bulabilmeyi amaçlamışlardır. Elde edilen denemeler sonucunda ise organik arama tıklanma miktarı yüksek olan sayfaların arama motoru sonuç sayfasında üst sıralara çıkartıldığı ve daha fazla tıklanma aldıkları tespit edilmiştir.

Tıklanma oranları makine öğrenimi algoritmasının siteler üzerinde ki etkilerini görebilmenin en basit yollarından bir tanesidir. Günümüzde ise daha farklı verilere göz atmak lazım. Uzun süreli tıklamalar veya arama motoru verileri üzerinden gelmekte olan, sitede çok uzun süre vakit geçirenlerin verileri SEO açısından detaylı bir şekilde mercek altına alınmalıdır.

  • Yazıyı Beğendin mi?  2
Sonraki Yazı
Hüseyin ONUR

Merhaba ben Hüseyin kişisel blogumda seo , e ticaret ,dijital pazarlama gibi konularda bilgilerimi paylaşıyorum.

Benzer Yazılar

Bu yazı yoruma kapanmıştır, anlayışınız için teşekkür ederiz.