SEM NEDİR

SEM NEDİR

 

 

SEM İngilizce tarafından baktığımızda (SEARCH ENGİNE MARKETİNG) İngilizce açılımından alan kısaltmasıdır. Türkçesi (Arama Motoru Pazarlaması) dır. Bunların dışında bir adı daha vardır SEM daha çok kullanılan yaygın olarak bilinen Google arama motorunun ücretli servisi olan Adwords adıyla bilinmektedir. Google Adwords servisi ile belirlediğiniz ve ya aylık ücret anlaşmasıyla hedeflenen anahtar kelimelerde internet adresinizin sponsorlu alanlarda reklamlarınızın listelenmesi olayına denir. Anahtar kelimelerin arama ve kullanıcılara özgün derecelendirmelere göre siteye girme başına belli özellikler üzere ücretlendirirmiştir. Adwords reklam ile ilgili çalışmaları SEO ile kıyaslama yapıldığında belirli oranlar da çok daha maliyet yükselişi ve beklenenin aksine daha az bir para getirisi vardır. Ödeme yaptığınız da dönüşümlü belirlenen fiyatların ödemesi yapıldığında istediğiniz herhangi bir anahtar kelimelerde yine belirlenen ücret karşılığı üst sıralarda yer alabilirsiniz. Adwords ve başka bu tür ücretli olan reklam servis veya platform üzerinde olan bütün çalışmalarınızın hepsine SEM adı verirmektedir.

SEM çalışmalarınızı sürdürdüğünüz ve belirleyeceğiniz yatırım durumunuza göre oluşturduğunuz hedef kitlenize yönelik gelişmiş çalışmalar sürdürebilirsiniz. Belirlediğiniz hedef üzerine potansiyel müşteri kitlenize kolay bir şekilde aktarabilirsiniz. Doğru taktikle ve uygun fiyatlar ile belirlenen anahtar kelimelerde reklamlarınızı kolay ve hızlı bir şekilde yayınlayabilirsiniz. SEM ile önceden ayarlanan reklam sonuçlarını anında görebilirsiniz. Üstelik geri dönüş yüzdesini beklemeden yeni müşteri elde edebileceğiniz Google tarafından gelişmiş bir pazarlama taktiğidir. Kısa zamanda içinde hakim bir internet sitesi sahibi olmak ve direkt olarak sektöre hakim şekilde kazancınızı katlamak mümkündür.

SEO uzmanı olarak öneri olarak bir tanesi iyi bir danışmanla var olan tüm bilgilerinden yerinde faydalanmak işiniz için yararına olacaktır.Etraftan şu cümleyi çok duyarsınız SEO uzmanı Adwords çalışmları tavsiyesinde bulunamaz ve gerçekleştiremez laflarından kurtulmalı. Bu servislerden fısatınız varsa mümkün olduğu kadar faydanılmalıdır.

SEM Nasıl Yapılır ?

Az maliyetli Adwords çalışması nasıl yapılmalı konusuna yönelmek ziyaretçilerin adına çok daha faydalı olacaktır .Bu çalışmayı yaparken ve planlaması dahi yapılırken belirlenen bütçeyi kesinleştirmek çokta kolay olmadığı doğrudur. Siteye girme fiyatları belirlenen kelimelere hatta gösterim durumuna göre anlık olmak üzere farklılıklar gösterebilmektedir. Düşük bütçeyle kelimelerin kendi çapında en üst seviye fayda sağlayabilecek iş için usta bir taktik oluştururmalıdır.Bu yönteme Long Tail adı verilmektedir.Genel de yeni siteler ve ilk SEO çalışmalarında yüksek oranlar tercih edilmektedir ama Adwords de kullanabiliriz. Sektörünüzde rekabeti ve ücreti çok yüksek olan kelimelerden uzak durabilirsiniz.Bunun yanı sırasında rekabet durumu az olan belirlediğiniz uzun kuyruklu anahtar kelimeleri seçmemiz çok faydalı olacaktır.Ziyaretçiler bu sorguları yaptığında bütçe konumunu yavaşlatarak daha çok gösterim sağlamasına olanak sağlar.

Bu konu hakkında örnek verdiğimiz de ayakkabı olarak düşünelim en ünlü iki ayakkabı markasını kullandığımız da (Nike ve Adidas) üzerinde reklam verdiğimizi düşünürsek verim alacağımız söylenemez nedeni ise rekabet durumu zaten yüksek bizim rekabeti az olan şeyleri ön plana çıkarmamız lazım Böyle durumda çalışmalarımıza anında geri dönüş sağlanır.Arama motorlarında üst sıralara çıkmak için Google Adwords’da Long Tail ‘de kelimelerini tercih ederler. Bu sayede Adwords beklentisi de tıklama başına maliyet oranıda oldukça düşük olacak ve verim sağlanacaktır. Diyeceğim şu ki Long Tail bakış açısını ve verim düzeyini benimsemeniz işiniz açısından yararlı olacaktır.Ürün ve hizmetlerimizi arama motorlarının ve ya sektörün gözüyle değil potansiyel müşterilerin ilgi ve alakası ile analiz edilip yöneltilen hataları göz önünde bulundurmalıyız. Bunları gerçekleştirirken de kelimeler üzerindeki arama hacimlerini ihmal etmemek gerekir. Hiç araması yapılmayan ve ya rekabeti olmayan kelimelere reklam vermenin hiçbir faydası olmayacaktır

  • Yazıyı Beğendin mi?  111
Hüseyin ONUR

Merhaba ben Hüseyin kişisel blogumda seo , e ticaret ,dijital pazarlama gibi konularda bilgilerimi paylaşıyorum.

Benzer Yazılar

Yapılan Yorum (1)

  • hülya ak diyor ki

    Sem kısa sürede öğrenilip yapılacak bir konu değil, iyi seviyede deneyim ve birikim isteyen bir konu.