SOSYAL MEDYA KRİZ YÖNETİMİ

SOSYAL MEDYA KRİZ YÖNETİMİ

 

Öncelikle kriz nedir? Sosyal Medya kriz yönetimi nedir? Sorularına cevap arayalım.
Kriz; İşletmenin şu anki durumunu ve geleceğini etkileyen hiç beklenmedik bir zamanda ortaya çıkan ve genelde önlem alınmakta geç kalınmış olumsuz bir durumdur.

Sosyal Medya kriz yönetimi ise sosyal medyada karşılaşacağınız herhangi bir beklenmeyen olumsuzluğu ifade eder.

Bu tarz bir sorunla karşılaştığınız zaman neler yapabileceğinize dair çözümlere de kriz yönetimi denir.
Sosyal Medya kriz yönetimin de ise planlı bir önlem alarak olumsuzluklardan en az zararla veya zararsız bir şekilde kurtulmanıza yardımcı olacaktır.

Sosyal Medya krizlerine örnek olarak yanlış twiti başka bir şirkete, yorumları ya da mesajları cinsiyet ve sahibine bakmadan yanlış gönderme, hesap bilgilerini çaldırma gibi durumlar verilebilir.
Basitçe çözüm ararsak;

Dikkat, özen, güvenilirlik, samimiyet ve planlı çalışmak bir kriz sorununun oluşmasını önleyebilir veya oluşmuşsa da zararsız atlatılabilir.Bunlara örnek vericek olursak;

Öncelikle çalıştığınız kitlenin karakter analizini yapıp ona uygun bir şekilde tavır sergilemeniz gerekir.Bu müşterinize sizin onu ciddiye alıp önem verdiğinizi belirtir.

Aktif olarak siz veya ekibiniz süre gelir bir şekilde takipte kalmalısınız gün içerisinde neler yapar neleri beğenir neleri paylaşır gibi.

Elbetteki kriz sınırlarınızı da belirlemelisiniz.Yani hangi durumlar sizin işinizin aksamasına ya da karmaşaya yol açar.
Hangi sektörde olursa olsun şeffaf olmak müşteriye güven verir ve sizinle çalışmasını sağlar bu sebeple işinizde olabildiğince berrak görünmelisiniz.

Bir sorunla karşılaşırsanız anında müdahale etmelisiniz.Atalarımızın da dediği gibi bugünün işini yarına bırakmayalım.

En büyük ve kattiyen yapılması gereken adım ise özür dilemektir.
Son olarak da hatanızın telafisini yerine getirirseniz müşteriniz sizi beğenmekle kalmayıp güvenir ve sizin adınıza referans olur.

Bir kriz anında olabilidiğince hızlı müdahale etmeniz gerekmektedir.Aksi takdir de müşteriyi kaybedebilir adınıza leke sürülebilir hatta piyasada değer kaybedebilirsiniz.Bunların yaşanmaması için anlık takip ve müdahale önemlidir.Müdahale ederken kullandığınız programlara da özen göstermelisiniz krizden kurtulmaya çalışırken ufak bir dikkatsizlikle krizi büyütebilirsiniz.

Kriz yönetimi adınızın ve markanızın tanınmasında piyasa içerisinde tutunmasında kritik önem sahibidir.İşinizin hakkını vererek güvenilir hizmet sunmak için dikkati elden bırakmayın, kriz yönetimi planınızı önceden hazırlamış olun.

  • Yazıyı Beğendin mi?  2
Hüseyin ONUR

Merhaba ben Hüseyin kişisel blogumda seo , e ticaret ,dijital pazarlama gibi konularda bilgilerimi paylaşıyorum.

Benzer Yazılar

Bu yazıya henüz yorum yapılmamıştır, ilk yorumu yapmak için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*
*