Ticaret ve Pazarlamanın Sosyal Medyada Ki Yeri!

Ticaret ve Pazarlamanın Sosyal Medyada Ki Yeri!

Ticaret ve Pazarlamanın Sosyal Medyada Ki Yeri!

Kendimizi kandırmayalım. Artık herkesin cebine giren cep telefonları sayesinde herkes kendine ait sosyal medya hesapları üzerinden paylaşımlarda bulunup, diğer insanların paylaşımlarını kolaylıkla görüntüleyebiliyor. İlk çıktığı günden bu yana kadar devamlı hız kazanarak büyüyen sosyal medya ağları günümüzde de büyüme devam ediyor. Milyonların hatta global anlamda milyarların hükmettiği bu platformda ticaretin yeri neresi? Pazarlamacılar hep aradıkları geniş pazarları burada bulabilirler mi? İşletmelerin sosyal medya hesapları onlara ne katar? İşte tüm bu soruların cevaplarını sizler için içeriğimizde veriyoruz.

Sosyal Medyanın Kullanım Amacı!

Sosyal medya her ne kadar bilinçsiz gençlerin eline geçmiş olsa da hali hazırda sosyal medyanın doğuşunda ki kullanım amacı bizler tarafından biliniyor. Sosyal medyanın ilk kuruluş amacı temel bilgi biri kiminin paylaşılmasına yöneliktir. Güncel bilgilerin ve kişilerin yapacağı paylaşımlar diğer kullanıcılar için faydalı olmak zorundadır. Günümüzde ise bu durum tam zıttı istikamette karşılık buluyor. Ticaret sağlanacak bu faydaların arasında yer alıyor. Pazarlama ve satış unsurlarının sosyal medya da Pazar arayışı içerisine girmesi daha güvenli bir ortam oluşmasına neden olacaktır. Markalar ve işletmelerle tüketicilerin direkt olarak temasta olması her iki taraf içinde faydalıdır.

Sosyal Medya Da Pazar Olanakları!

Sosyal medya da aktif olarak gönderi paylaşan ve diğer insanların paylaştıklarını görüntüleyen insan sayısı hiç de küçümsenecek kadar az değil. Bazen milyonlar bir sayfanın peşinden koşuyor. Peki herhangi bir dükkân tek seferde bu kadar insana ulaşabilir mi? Pazar arayışında çok fazla sorun yaşayan işletmeler için sosyal medya bulunmaz Hint kumaşı niteliğindedir. Tek seferde ücret ödemeden bir sürü insan ulaşmak ve pazarladığınız hizmeti veya ürünü ayrıntılarıyla aktarmak oldukça faydalı olacaktır. Bu sayede tüm işletmeler ideallerinde ki Pazar fırsatını bu hesaplar yoluyla bulabilmektedirler.

Kimler Sosyal Medya Pazarlamacılığı Yapabilir?

Dolandırıcılardan yaka çırpan sosyal medya kullanıcıları artık hizmet ve ürünleri sosyal medya üzerinden satın almak istiyorlar. Sosyal medya da hemen her türlü hizmet ve ürün pazarlaması kolaylıkla yapılabilir. Büyük bir Pazar payına sahip olan bu ortamda irili ufaklı hemen her işletme sosyal medya hesabı açarak ticari ilişkilerini buradan sürdürebilir. Büyük işletmelerin daha doğrusu markaların bu tarz ortamlarda aktif olarak bulunmaları müşteri potansiyelleri için oldukça büyük ve olumlu bir etkendir. Müşterilerin marka yetkililerine çok daha yakında olmaları onların güvende hissetmelerine neden olacak bu sayede de markanın güvenilirlik izlenimi herkes tarafından tecil edilmiş şekilde yukarıya çıkacaktır.

Sosyal Medyanın Ticarete Etkisi!

Sosyal medya ticari işletmelerin dünyaya açılan bir kapısı olarak değerlendirilebilir. Global anlamda ticaret yapmak her türlü işletme için pozitif yönde etki edecektir. Yapılan ticaret şirketlerin müşteri ve ürün haznesini çok iyi bir seviyeye getirecektir. Sosyal medya hemen her türlü ticaret unsuru için faydalı bir konumdadır.

  • Yazıyı Beğendin mi?  
Hüseyin ONUR

Merhaba ben Hüseyin kişisel blogumda seo , e ticaret ,dijital pazarlama gibi konularda bilgilerimi paylaşıyorum.

Benzer Yazılar

Yapılan Yorum (1)

  • GenaX diyor ki

    I see your blog needs some fresh content. Writing manually takes a lot of time,
    but there is tool for this time consuming task, search for; Wrastain’s tools for content